اوردنچر چیست؟
نوشته شده توسط : noor

اوردنچر یک روشی جدید است که در آن در واقع دندان مصنوعی را بر روی یک پایه ثابت می کنند. اوردنچر ها نسبت به دندان های مصنوعی مزایای بسیاری دارند از جمله اینکه دچار لغزش نمی شوند و فرد برای خوردن غذاهای سفت قدرت جویدن بیشتری خواهد داشت.متخصص لمینت دندان رشت  قیمت های اوردنچر بر اساس تعداد دندان و پایه های ایمپلنت بکار رفته در آن متفاوت است.

در گذشته افرادی که عمده دندان های خود را از دست می دادند، فقط از طریق استفاده از دست دندان درمان می شدند و دندان های خود را جایگزین میکردند که این روش مشکلات بسیاری از جمله لق خوردن و عدم کارایی مناسب در هنگام جویدن داشت. 

اما بعد از این روش جدیدی که جایگزین دست دندان های گذشته شده است محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. این روش جدید اوردنچر دندان نام دارد.

اوردنچر (Overdenture), نوعی دست کامل دندان می باشد که در دهان بیمار بر روی پایه ایمپلنت قرار می گیرد.

این پایه ها هم می توانند دندان های بیمار باشند و هم این پایه ها می توانند پایه ایمپلنت هایی باشند که توسط متخصص ایمپلنت دندان در فک بیمار قرار داده شده اند.

قیمت اوردنچر دندان در سال 1402 بسیار مقرون بصرفه است و امروزه روش اوردنچر بسیار مورد تایید پزشکان متخصص و مورد استقبال بیماران قرار گرفته است. در ادامه این مطلب توضیحات بیشتری در خصوص اینکه اوردنچر چیست ؟ تفاوت اوردنچر و ایمپلنت ؟ قیمت اوردنچر ؟ و سوالات دیگر پاسخ می دهیم.

این روش معمولا برای افرادی مورد استفاده قرار می گیرد که تقریبا تمام و یا تعداد زیادی از دندان های خود را از دست داده اند. در این روش زیبایی، راحتی و بازسازی شکل، تکلم و سلامت بیمار باز گردانده می شود.

 

اوردنچر در دندانپزشکی روشا نوعی پروتز دندان به شکل متحرک است که در دهان بر روی پایه هایی قرار می گیرد. در گذشته به افرادی که دندان های خود را به طور کامل از دست داده بودند دندان مصنوعی پیشنهاد می شد که معایبی چون لغزیدن دندان هنگام غذا خوردن و عدم توانایی در جویدن غذاهای سفت را همراه داشت. در استفاده از روش هایی همچون اوردنچر دیگر از معایب دندان های مصنوعی خبری نیست. اوردنچر می تواند قدرت بیشتری به فرد برای جویدن غذاهای سفت بدهد و زیبایی سابق را به دندان ها باز می گرداند و همچنین بسیار طبیعی به نظر می رسد.

این روش اوردنچر معمولا برای افرادی مورد استفاده قرار می گیرد که تقریبا تمام و یا تعداد زیادی از دندان های خود را از دست داده اند.

در این روش زیبایی، راحتی و بازسازی شکل، تکلم و سلامت بیمار باز گردانده می شود. انواع مختلفی از اوردنچر وجود دارد که هر کدام مزایای خاص خود را دارد. این نوع از ایمپلنت ها هرگز دچار پوسیدگی نمی شوند. این روش درد کمی دارد و معمولا دوره نقاهت آن تا 4 هفته طول خواهد کشید تا ایمپلنت ها کاملا در داخل لثه قرار بگیرند. البته کمی درد در این دوره طبیعی است.

همانطور که قبلا گفتیم اوردنچر دندان نوعی دست دندان ثابت (اوردنچر ثابت) و ایمپلنت می باشد.

https://drshamsdentist.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D8%A8%D8%AE%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

اوردنچر ثابت یا اوردنچر ایمپلنت مناسب افرادی است که دندان های زیادی را از دست داده اند و نیازمند تعداد بالای دندان جایگزین می باشند.

انواع اوردنچر

•        اوردنچر بر پایه ایمپلنت 

•        اوردنچر بر پایه ایمپلنت و لثه

•        اوردنچر بر پایه لثه

 





:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: